Als quality engineer behartig je de kwaliteitsaspecten binnen het account team en handel je kwaliteit gerelateerde vragen richting de klant af. Je bent daarnaast verantwoordelijk voor de borging van alle kwaliteit gerelateerde klanteisen binnen de werkvoorbereiding.
Taken:
- Adviseert en ondersteunt medewerkers vanuit de kwaliteitsfunctie met betrekking tot optimale productieprocessen.
- Voert specifiek onderzoek, analyses en beoordelingen uit met name naar aanleiding van Q- problemen.
- Begeleidt kwaliteitsaangelegenheden van klanten naar de organisatie en, in samenwerking met Supply Chain Management (SCM), naar de toeleveranciers.
- Voert risico analyses uit op processen (FMEA) en toetst de eruit voortvloeiende verbetervoorstellen op werkzaamheid na implementatie.
- Voert interne audits uit en bereidt deze voor.
- Begeleidt certificeringsaudits door klanten/ certificerende instanties.
- Ondersteunt Cost-Engineers bij het vaststellen van de benodigde kwaliteitsborging en de benodigde procestijden voor nieuwe opdrachten.
- Stelt klant gerelateerde kwaliteitszorgplannen op en verzorgt de begeleiding ervan tijdens de implementatie.
- Zorgdragen voor product- en procesvrijgaves bij toeleveranciers.
- Zorgdragen voor kwalificaties van toeleveranciers middels systeemaudits, proces- en productaudits (AS9100, ISO 9001, ISO 13485).
- Ondersteuning aan SCM bij ontwikkeling en onderhoud van vendorratingsysteem, Value Sourcing en Qualified Supplier List.
- Is verantwoordelijk voor een juiste opvolging van de regelgeving op het gebied van arbeidsomstandigheden en veiligheid; waaronder ook het juiste gebruik van beschermingsmiddelen binnen de eigen afdeling.
Onze opdrachtgeverheeft een sterk gerichte strategie op innovatie en techniek. De enorme kwaliteit en kwantiteit van specialistische kennis onderscheidt hen van de concurrentie. Wil je graag meer informatie over deze opdrachtgever? Neem dan contact met ons op.