- Samen met je collega’s ben jij het eerste aanspreekpunt bij aanvragen en orders;
- In samenwerking met de manager verkoop communiceer je met klanten en zorg je voor de afhandeling van aanvragen en orders;
- Daarbij weet je complexe vraagstukken van vaktechnische aard te vertalen in een goed klantadvies;
- Je beoordeelt technische tekeningen, verzamelt de juiste informatie en calculeert om vervolgens een goed onderbouwde offerte uit te kunnen brengen;
- Je schat situaties in op commerciële kansen en weet klanten te motiveren en te overtuigen met krachtige argumenten;
- Je denkt mee over het optimaliseren van het verkoopproces, in samenwerking met de manager verkoop;
- Je zorgt voor de juiste nazorg richting klanten, ook als een ordertraject niet helemaal naar wens is verlopen registreer je dit en voorzie je de kwaliteitsmedewerker van de juiste informatie om tot een oplossing te komen;
- (Telefonisch) benader je klanten en werk je aan het opbouwen en onderhouden van je netwerk, passend binnen de missie en visie van het bedrijf;
- Verder vertegenwoordig je het bedrijf op beurzen en evenementen.
Je begint op de binnendienst om het bedrijf en de processen eigen te maken. Afhankelijk van je interesses is het mogelijk om op ten duur ook buitendienstwerkzaamheden te verrichten (Dit is overigens geen eis!).